Remote 工作能报home office 吗?

m
mabaole
楼主 (北美华人网)
以前WFH但招的时候不是REMOTE, 疫情以来都在家上班。现在换到了REMOTE的工作,不知道能自己工作的屋子做home office吗?需要收集些什么材料可以到时候抵税。
d
dududu001
同问
金银岛
取决于你是w2还是1099。w2不行,1099即便你天天在公司里上班也可以把家里的房间算做home office。
If you use your home office for your W-2 job and your side gigs, you won't be able to claim your home office as a tax deduction. The IRS allows you to deduct expenses for having a dedicated space where you regularly and exclusively conduct your self-employed business.
G
Ghmw
回复 3楼金银岛的帖子
楼上正解,做合同工不错。
C
CJY69
回复 3楼金银岛的帖子
联邦应该是这样。有的州税可以减一点