纽约时报长篇揭秘!轮子要完了,这次干预美国大选要被清算了!

hellohappy
楼主 (北美华人网)
方舟子:《纽约时报》发了一篇揭露轮子报纸的长篇报道,值得一读。轮子成了川普最狂热的支持者,川粉在网上传的谣言很多是轮子炮制出来的。从这篇报道第一次见到李教主在纽约的宫殿。报道没有翻译照片上的标语太可惜了,三亿人退党哦,是不是把死了的党员也算上了。
https://nytimes.com/2020/10/24/technology/epoch-times-influence-falun-gong.html
How The Epoch Times Created a Giant Influence Machine Since 2016, the Falun Gong-backed newspaper has used aggressive Facebook tactics and right-wing misinformation to create an anti-China, pro-Trump media empire.

最新回帖

bear
326 楼
有些狂热川粉是轮子的话,那种疯狂似乎可以理解。脑子有毛病。
ezf
325 楼
认出一个骗子,就会很容易认出其余的两个
xterra
324 楼
这些轮子造谣的手段和台骗一个路数,这两股势力同流合污,蛇鼠一窝
ingw
这回轮子和郭把赌注都压在了川普身上 不够明智
Sally22
看到大外宣天天急得跳脚,就知道谁要完了
mindstorm
这回轮子和郭把赌注都压在了川普身上 不够明智
ingw 发表于 2020-10-24 17:51

轮子民运还有湾湾。这次台湾政府的网军出动挺川,动静挺大的。民运估计没人搭理,但背后有组织的轮子跟湾湾估计会被清算。
freewilly
回复 3楼Sally22的帖子
纽约时报也是大外宣?
公用马甲10
这回轮子和郭把赌注都压在了川普身上 不够明智
ingw 发表于 2020-10-24 17:51

且不说是美国民主党给了轮子在美国的出路,现在反咬民主党,掺和美国国内政治。而且是造了那么多谣言!的确是极大的败笔。也算罪有应得,活该吧。
w
wacxg
回复 3楼Sally22的帖子
纽约时报也是大外宣?
freewilly 发表于 2020-10-24 17:54

除了Fox和大妓院都是大外宣。
barista
看到大外宣天天急得跳脚,就知道谁要完了
Sally22 发表于 2020-10-24 17:53

比如你这个NYT一句英文都看不懂的超级外宣
s
star1991
这个要完那个要完, 选完了谁都不会完
mindstorm
且不说是美国民主党给了轮子在美国的出路,现在反咬民主党,掺和美国国内政治。而且是造了那么多谣言!的确是极大的败笔。也算罪有应得,活该吧。
公用马甲10 发表于 2020-10-24 17:54

中国的反政府各路人马,还有湾湾,一直跟民主党,现在全成了民主党的敌人。感觉something fishy.
公用马甲10
轮子民运还有湾湾。这次台湾政府的网军出动挺川,动静挺大的。民运估计没人搭理,但背后有组织的轮子跟湾湾估计会被清算。
mindstorm 发表于 2020-10-24 17:54

你看吧, 大选后,几大谣言或者虚假视频的始作俑者或者主要传播者,一定会被揪出来。pizzagate等等等等。

justforfun
回复 1楼hellohappy的帖子
Wow 怪不得天天喊着大外宣什么的 看谁都是带任务的 原来自己才是有组织有纪律的大规模造谣机器 还以己度人
hellohappy
看到大外宣天天急得跳脚,就知道谁要完了
Sally22 发表于 2020-10-24 17:53

你们这种人真可怜。。。。。
lovejake
法轮功属于外国政府代理人吗?他们的报纸和纽约时报有什么不同?纽约时报不也全力以赴支持拜登
春风过驴耳
我也是看了这报道之后才知道网上说的龙泉寺是怎么回事。想起以前在纽约一家古董店小逛,店主是白人,主动说起自己去过纽约上州的佛教寺庙,我现在强烈怀疑那其实是轮子的龙泉寺。
黑十三娘
回复 3楼Sally22的帖子
纽约时报也是大外宣?
freewilly 发表于 10/24/2020 5:54:28 PM
川粉逻辑只要有反对疯王的声音都是大外宣
hahahapapapa
看到大外宣天天急得跳脚,就知道谁要完了
Sally22 发表于 2020-10-24 17:53

所以说地球不适合你们,和教主一起移民月球吧,妥妥的和满地球大外宣切割
lastunas
回复 1楼hellohappy的帖子
法轮功的经费是哪里来的?那些免费报纸都不赚钱
mindstorm
法轮功属于外国政府代理人吗?他们的报纸和纽约时报有什么不同?纽约时报不也全力以赴支持拜登
lovejake 发表于 2020-10-24 17:57

理论上讲,法轮功以推翻中国政府为本教的宗旨,那这不是一个宗教,这是一个政党,政教合一。
p
psiloveu
方舟子:《纽约时报》发了一篇揭露轮子报纸的长篇报道,值得一读。轮子成了川普最狂热的支持者,川粉在网上传的谣言很多是轮子炮制出来的。从这篇报道第一次见到李教主在纽约的宫殿。报道没有翻译照片上的标语太可惜了,三亿人退党哦,是不是把死了的党员也算上了。
https://nytimes.com/2020/10/24/technology/epoch-times-influence-falun-gong.html
How The Epoch Times Created a Giant Influence Machine Since 2016, the Falun Gong-backed newspaper has used aggressive Facebook tactics and right-wing misinformation to create an anti-China, pro-Trump media empire.

hellohappy 发表于 2020-10-24 17:48

轮子最恶心的是用自己的low来反衬土工。土工在他们的反衬下都没那么恶心来。现在反土工的围绕在轮子周围真实败笔。
mindstorm
回复 1楼hellohappy的帖子
法轮功的经费是哪里来的?那些免费报纸都不赚钱
lastunas 发表于 2020-10-24 17:58

我记得是政府拔给了2000万美元,另外他们自己有演出收,演员工资很低,基本不用花钱,还有教里的人捐献或者被捐献。
Anna8711
中文版QAnon
hellohappy
中文版QAnon
Anna8711 发表于 2020-10-24 18:01

就是这样的。
lastunas
回复 21楼mindstorm的帖子
到处都是广告,开销应该很大
春风过驴耳
回复 1楼hellohappy的帖子
法轮功的经费是哪里来的?那些免费报纸都不赚钱
lastunas 发表于 2020-10-24 17:58

这篇报道也提出了疑问,文中提到班农都很纳闷怎么会这么有钱。
ca563
为台湾政府背后出钱了吗?
w
wacxg
为台湾政府背后出钱了吗?
ca563 发表于 2020-10-24 18:06

台湾网军花销很大呢。
shoon_yee
法轮功美国籍的,为啥要怕?
老丘
清算是文革思维用语。他们违法自然有法律约束,但不会有人发动运动打倒法轮功。所以这种标题只是为了某种目的宣传意淫而已。
hahahapapapa
台湾网军花销很大呢。
wacxg 发表于 2020-10-24 18:07

那个中文超级烂的phil大叔,我的天啊,特地拉黑了,说话前言不搭后语,堪称文盲
Riverss
这下大家都知道轮子在这里面扮演一个什么样的角色,等着被清算吧!
justforfun
回复 1楼hellohappy的帖子
Wow 怪不得天天喊着大外宣什么的 看谁都是带任务的 原来自己才是有组织有纪律的大规模造谣机器 还以己度人
justforfun 发表于 2020-10-24 17:56

上次在这里看见有人说CCP病毒 我就说这是大法弟子的说法 果然这篇文章也提到了
Riverss
上次在这里看见有人说CCP病毒 我就说这是大法弟子的说法 果然这篇文章也提到了
justforfun 发表于 2020-10-24 18:21

轮子还一直带节奏,让大家跟中国切割,不承认是中国裔,前一阵子哪怕发帖想念国内父母也会被一帮轮子群起而攻之,骂人家巨婴,让别人赶紧滚回国
ssc
回复 1楼hellohappy的帖子
虽然我对法轮功无感,但共产党它自己满足它对于邪教定义的每一条,是铁板钉钉的事。这个世界网上谣传很多,但动辄把支持川普定义成传粉不是很可笑吗?网上两边谣传都很多,大家以这个互骂“x粉”不是脑残吗?
luming
这下大家都知道轮子在这里面扮演一个什么样的角色,等着被清算吧!
Riverss 发表于 2020-10-24 18:16

我觉得大法弟子们爱支持谁是他们的言论自由,甚至造谣阴谋论也是言论自由 网络霸凌虽然恶心,说实话论坛版主不管的话也没办法,除非涉及人身威胁 一般言论方面尺度很松,新纳粹组织都合法呢。那个Qanon 阴谋论影响力比大法厉害多了,大法也就是华人论坛、微信群比较烦而已 倒是李大师那个龙泉基地,有邪教的味道,可能存在对所谓弟子的非法剥削,或者金钱方面的猫腻 很好奇李大师交不交税,交多少,还是跟他的偶像大统领一样0-750, LOL
hellohappy
轮子还一直带节奏,让大家跟中国切割,不承认是中国裔,前一阵子哪怕发帖想念国内父母也会被一帮轮子群起而攻之,骂人家巨婴,让别人赶紧滚回国
Riverss 发表于 2020-10-24 18:23

对,一有人回国写个好的感受,就群起攻之,一有人表示想回国,就你赶紧滚回去啊,戾气十足,恨不得让大家和国内彻底断绝关系。心坏透了!
sajude
谢谢,好帖子一定要顶
盗梦诺兰
不看这文章我还不知道法轮汞对CCP是焦土政策( scorched-earth),难怪啥玩意都编的出来,隔岸把美华都带沟里去也在所不惜
ccpfp
大纪元反共不算机密吧。不用NYT揭秘我们都知道。 作为一个媒体,如果造谣而侵犯他们权力,受害人可以起诉的。美国是法制社会
justforfun
这篇报道也提出了疑问,文中提到班农都很纳闷怎么会这么有钱。
春风过驴耳 发表于 2020-10-24 18:05

怪不得有钱派那么多人攻占华人 别的中文网站也都安插了那么多工作人员吗 到底钱从哪儿来的
CFAA1511
敢攻击轮子川粉的两大邪教教主: 李洪志+川普。 lz 锅盖准备好
CFAA1511
看到大外宣天天急得跳脚,就知道谁要完了
Sally22 发表于 2020-10-24 17:53

所以你急跳脚了?
ca563
大纪元反共不算机密吧。不用NYT揭秘我们都知道。 作为一个媒体,如果造谣而侵犯他们权力,受害人可以起诉的。美国是法制社会
ccpfp 发表于 2020-10-24 18:32

光咱们华人知道不够,现在美国人也知道了
CFAA1511
报道说法轮功用机器在facebook 制造假的 “likes” 怪不得 华人要把点踩的功能取消了, 轮子们骇客机器呀!
饭斗肥龙
我一直以为法轮功跟民主党的人走的比较近 为什么会一边倒的支持川普的
fino819
这篇报道也提出了疑问,文中提到班农都很纳闷怎么会这么有钱。
春风过驴耳 发表于 2020-10-24 18:05

有可能台湾暗地里有资金输入。民主党上台后fbi 应该好好查查。这种不是一般的非法行为啊。
CFAA1511
我一直以为法轮功跟民主党的人走的比较近 为什么会一边倒的支持川普的
饭斗肥龙 发表于 2020-10-24 18:41

川普主义跟法轮功都是邪教的性质, 臭味相投, 你看犹太教里最邪门的哈希迪派也80%支持川普
cloudy
我一直以为法轮功跟民主党的人走的比较近 为什么会一边倒的支持川普的
饭斗肥龙 发表于 2020-10-24 18:41

因为作为美国总统的川普公然反华了, 所以他们就像一帮发现了臭鸡蛋的苍蝇, 要迫不及待地叮上去
cloudy
有可能台湾暗地里有资金输入。民主党上台后fbi 应该好好查查。这种不是一般的非法行为啊。
fino819 发表于 2020-10-24 18:42

所以大选之后会清算台湾 election intervention吗
changan5
所以大选之后会清算台湾 election intervention吗
cloudy 发表于 2020-10-24 18:49

搞笑的是,蔡英文看到情况不对,已经开始和拜登团队接洽感情了,哈哈哈
Zaoxingke
回复 20楼psiloveu的帖子
经历过轮子的楼起楼塌,大部分确实无思考能力,他们反共就是造谣骂大街,文化低没办法。
neutra
没有。轮子是站共和党的。很早之前就是这样。
普通政庇没有宗教这一坨事情,指望吃福利,因为很多假政庇真打黑工的,对土工没那么仇恨,自然是谁给福利多就跟谁。
真轮子是真反共真信教,所以跟"宗教自由"的共和党走得近。共和党里面川普根本算不上反华,要Ted Cruz, Marco Rubio这些建制派才真反华。
轮子支持川普的原因很简单,因为他是共和党的总统。
justforfun
回复 52楼neutra的帖子
还真是臭味相投 邪教都是相通的
Y
YGYGYG
回复 1楼hellohappy的帖子
法轮功的经费是哪里来的?那些免费报纸都不赚钱
lastunas 发表于 2020-10-24 17:58

同 好奇
justforfun
我也是看了这报道之后才知道网上说的龙泉寺是怎么回事。想起以前在纽约一家古董店小逛,店主是白人,主动说起自己去过纽约上州的佛教寺庙,我现在强烈怀疑那其实是轮子的龙泉寺。
春风过驴耳 发表于 2020-10-24 17:57

都没听说过 第一次看见照片 也太豪华了吧 这钱到底都是哪儿来的
ezf
所以大选之后会清算台湾 election intervention吗
cloudy 发表于 2020-10-24 18:49

至少大家都心知肚明了
清月随风
太好了👏👏👏
清月随风
没有。轮子是站共和党的。很早之前就是这样。
普通政庇没有宗教这一坨事情,指望吃福利,因为很多假政庇真打黑工的,对土工没那么仇恨,自然是谁给福利多就跟谁。
真轮子是真反共真信教,所以跟"宗教自由"的共和党走得近。共和党里面川普根本算不上反华,要Ted Cruz, Marco Rubio这些建制派才真反华。
轮子支持川普的原因很简单,因为他是共和党的总统。
neutra 发表于 2020-10-24 18:52

没错!说的句句到位👍👍👍
ecko
回复 1楼hellohappy的帖子
虽然我对法轮功无感,但共产党它自己满足它对于邪教定义的每一条,是铁板钉钉的事。这个世界网上谣传很多,但动辄把支持川普定义成传粉不是很可笑吗?网上两边谣传都很多,大家以这个互骂“x粉”不是脑残吗?
ssc 发表于 2020-10-24 18:26

totally second this
说实话美国正常生活工作的普通人跟法轮功也没交集,有critical thinking的都会有自己的立场,对ccp和法轮功都不会恨的要赶尽杀绝的样子,所以态度特别激烈的不是拿了钱就是。。。咳咳我就不说了。反正那些上来就name calling的不管哪边就是带节奏了
fino819
所以大选之后会清算台湾 election intervention吗
cloudy 发表于 2020-10-24 18:49

如果民主党公开大举清算法轮功台湾干预美国选举的事,就是不想在土工武统的时候发动中美第三次战争:台湾战争。先在这里打伏笔以后好有借口不管。台湾能少死很多人。
如果民主党无任何动作,就是台湾战争不可避免。那里会是血肉搅场,台湾会死很多人,非常多。有18岁ABC儿子的考虑好要不要参加美军吧。有危险,也是机遇。
若尘
因为作为美国总统的川普公然反华了, 所以他们就像一帮发现了臭鸡蛋的苍蝇, 要迫不及待地叮上去
cloudy 发表于 2020-10-24 18:45

“一帮发现臭鸡蛋的苍蝇”用来形容川普和轮子太贴切太形象了,赞👍
rosesavels
totally second this
说实话美国正常生活工作的普通人跟法轮功也没交集,有critical thinking的都会有自己的立场,对ccp和法轮功都不会恨的要赶尽杀绝的样子,所以态度特别激烈的不是拿了钱就是。。。咳咳我就不说了。反正那些上来就name calling的不管哪边就是带节奏了
ecko 发表于 2020-10-24 19:12

带什么节奏啊,中立人士看看华人网上法轮功造谣的那个嘴脸心里就有数了。他们居然生生的把共产党衬托成了讲理的那位!
hellohappy
如果民主党公开大举清算法轮功台湾干预美国选举的事,就是不想在土工武统的时候发动中美第三次战争:台湾战争。先在这里打伏笔以后好有借口不管。台湾能少死很多人。
如果民主党无任何动作,就是台湾战争不可避免。那里会是血肉搅场,台湾会死很多人,非常多。有18岁ABC儿子的考虑好要不要参加美军吧。有危险,也是机遇。
fino819 发表于 2020-10-24 19:15

你觉得正常的留学毕业工作的人,正常智商的,有几个能有以下表现:
别人发帖写回国探亲的美好经历。
上来就回复:
大外宣又来了,自己想回国,还不赶紧滚回去!
CCP廊庑又来了!
别人发帖说民主党的优点。
上来就回复:
猪党左逼无耻下流,民主党都有娈童癖好。 五毛又来带节奏了

觉得被称作川粉有些不好意思、觉得冤屈的,在有些人称呼别人猪党左逼,廊庑,娈童帮凶时,你们在哪里? 你们的客观在哪里?

V
VanilaiceCream
带什么节奏啊,中立人士看看华人网上法轮功造谣的那个嘴脸心里就有数了。他们居然生生的把共产党衬托成了讲理的那位!
rosesavels 发表于 2020-10-24 19:18

没错,在法轮功的承托下,土共的形象一下子高大正派了许多
hahahapapapa
报道说法轮功用机器在facebook 制造假的 “likes” 怪不得 华人要把点踩的功能取消了, 轮子们骇客机器呀!
CFAA1511 发表于 2020-10-24 18:41

怪不得意见版要求恢复踩人,不踩人表示活不下去的,只有一拨人:
川粉(or wheels )
hellohappy
带什么节奏啊,中立人士看看华人网上法轮功造谣的那个嘴脸心里就有数了。他们居然生生的把共产党衬托成了讲理的那位!
rosesavels 发表于 2020-10-24 19:18

轮子现在已经是政教合一了,根本不是传统的政党,也不是传统的宗教。
justforfun
没错,在法轮功的承托下,土共的形象一下子高大正派了许多
VanilaiceCream 发表于 2020-10-24 19:19

同意 中共也不是什么好东西 可是跟大法一比那是高大上了
z
zhegufei
方舟子:《纽约时报》发了一篇揭露轮子报纸的长篇报道,值得一读。轮子成了川普最狂热的支持者,川粉在网上传的谣言很多是轮子炮制出来的。从这篇报道第一次见到李教主在纽约的宫殿。报道没有翻译照片上的标语太可惜了,三亿人退党哦,是不是把死了的党员也算上了。
https://nytimes.com/2020/10/24/technology/epoch-times-influence-falun-gong.html
How The Epoch Times Created a Giant Influence Machine Since 2016, the Falun Gong-backed newspaper has used aggressive Facebook tactics and right-wing misinformation to create an anti-China, pro-Trump media empire.

hellohappy 发表于 2020-10-24 17:48

你神经病啊?
V
VanilaiceCream
同意 中共也不是什么好东西 可是跟大法一比那是高大上了
justforfun 发表于 2020-10-24 19:24

土共的媒体好歹还是要点脸的,其实和欧美的正经媒体一样,就是选择报道和放大有利于自己的那部分事实,忽略和弱化不利于自己的事实。大纪元不一样,不需要任何事实,张口就来。川普这次要输了,得找他们算账。被了川普错误的信息。
Riverss
totally second this
说实话美国正常生活工作的普通人跟法轮功也没交集,有critical thinking的都会有自己的立场,对ccp和法轮功都不会恨的要赶尽杀绝的样子,所以态度特别激烈的不是拿了钱就是。。。咳咳我就不说了。反正那些上来就name calling的不管哪边就是带节奏了
ecko 发表于 2020-10-24 19:12

这节奏带的,普通人跟臭虫老鼠也没交集,但是耐不住大家恶心臭虫老鼠,能理解吗?
minqidev
没错,在法轮功的承托下,土共的形象一下子高大正派了许多
VanilaiceCream 发表于 2020-10-24 19:19

在弯弯的10厘米三峡烘托下,中国政府的形象突然伟岸了起来
Seeking668
没错,在法轮功的承托下,土共的形象一下子高大正派了许多
VanilaiceCream 发表于 2020-10-24 19:19

还有在trump无赖和川粉衬托下,CCP真的形象好很多,至少把疫情控制住了,必须承认事实点赞
miaka
轮子最恶心的是用自己的low来反衬土工。土工在他们的反衬下都没那么恶心来。现在反土工的围绕在轮子周围真实败笔。
psiloveu 发表于 2020-10-24 18:00

when they go low we go high 脑补奥巴马老婆口音+表情
olivia0216
when they go low we go high 脑补奥巴马老婆口音+表情
miaka 发表于 2020-10-24 19:55

活捉轮子一只。
olivia0216
法轮功到哪里都是祸害
woyaoshou
轮子 和 台湾网军基本都失去理智了。 只要能反共,人家指着它们骂China Virus, 它们也无所谓。
olivia0216
希望新总统可以联合司法部门好好查查法轮功干预大选,
woyaoshou
回复 21楼mindstorm的帖子
美国政府一个月会给几百美元的救济。在这边见过几个轮子一把年纪了,还挤在一个小apt里面,一个卧室住两个以上。这种执念,放到旧社会都可以搞革命了。
当然,轮子的高层应该是吃香喝辣的。
黑十三娘
还有在trump无赖和川粉衬托下,CCP真的形象好很多,至少把疫情控制住了,必须承认事实点赞
Seeking668 发表于 2020-10-24 19:53

CCP疫情控制住,现在国内经济也上去了啊。与此同时,疯王话音刚落病毒快过去了,第二天马上单日新增8w,打脸啪啪响。
woyaoshou
支持民主党还是共和党,广大华人只要扪心自问的想一想,华人或者说亚裔 在美国是不是弱势群体。别只看着上学,找工作那点鸡毛蒜皮的事情。要是让红脖子再这么搞下去,麦卡锡主义死灰复燃,华人谁也没好日子过。
daysun
回复 62楼rosesavels的帖子
你比过 日人民报,在来说到底谁恶心。
olivia0216
回复 62楼rosesavels的帖子
你比过 日人民报,在来说到底谁恶心。
daysun 发表于 2020-10-24 20:12

你咋不和大纪元时报比比
b
bluecrab
二月份就发现了,台湾的经费和轮子是最大的两根搅屎棍,当时华人的版主有点糊涂还在说言论自由,后来的版主脑子清楚多了。
hellohappy
回复 20楼psiloveu的帖子
经历过轮子的楼起楼塌,大部分确实无思考能力,他们反共就是造谣骂大街,文化低没办法。
Zaoxingke 发表于 2020-10-24 18:52

没文化,爱造谣,是硬伤!
mindstorm
你觉得正常的留学毕业工作的人,正常智商的,有几个能有以下表现:
别人发帖写回国探亲的美好经历。
上来就回复:
大外宣又来了,自己想回国,还不赶紧滚回去!
CCP廊庑又来了!
别人发帖说民主党的优点。
上来就回复:
猪党左逼无耻下流,民主党都有娈童癖好。 五毛又来带节奏了

觉得被称作川粉有些不好意思、觉得冤屈的,在有些人称呼别人猪党左逼,廊庑,娈童帮凶时,你们在哪里? 你们的客观在哪里?


hellohappy 发表于 2020-10-24 19:19

两三个月前,我天天以收获轮子的踩为荣。踩的多证明又被我说中了。
fmdou
以前我还挺同情法轮功的,以为跟气功太极拳啥的差不多。后来现实中碰见几个,发现他们真的大部分疯疯癫癫,一副走火入魔的样子。大概能练法轮功的就是那种容易被洗脑的体质,所以特别适合做川粉。或者说川总忽悠的跟李大师忽悠的其实是同一类人。
另外谁来贴一下原文?小农我已经用完了本月的免费NYT文章额度。。。
贝壳的贝
怪不得有钱派那么多人攻占华人 别的中文网站也都安插了那么多工作人员吗 到底钱从哪儿来的
justforfun 发表于 2020-10-24 18:33


我一直以为是民主党提供的。而且他们到底是中国护照还是美国护照? 如果是美国护照,为什么叫干涉大选? 谁来清算? 民主党要帮中共剿匪啦?
世事如棋
回复 86楼fmdou的帖子
How The Epoch Times Created a Giant Influence Machine Since 2016, the Falun Gong-backed newspaper has used aggressive Facebook tactics and right-wing misinformation to create an anti-China, pro-Trump media empire. Video


Adam Ferriss By Kevin Roose
For years, The Epoch Times was a small, low-budget newspaper with an anti-China slant that was handed out free on New York street corners. But in 2016 and 2017, the paper made two changes that transformed it into one of the country’s most powerful digital publishers. The changes also paved the way for the publication, which is affiliated with the secretive and relatively obscure Chinese spiritual movement Falun Gong, to become a leading purveyor of right-wing misinformation. First, it embraced President Trump, treating him as an ally in Falun Gong’s scorched-earth fight against China’s ruling Communist Party, which banned the group two decades ago and has persecuted its members ever since. Its relatively staid coverage of U.S. politics became more partisan, with more articles explicitly supporting Mr. Trump and criticizing his opponents. Around the same time, The Epoch Times bet big on another powerful American institution: Facebook. The publication and its affiliates employed a novel strategy that involved creating dozens of Facebook pages, filling them with feel-good videos and viral clickbait, and using them to sell subscriptions and drive traffic back to its partisan news coverage. In an April 2017 email to the staff obtained by The New York Times, the paper’s leadership envisioned that the Facebook strategy could help turn The Epoch Times into “the world’s largest and most authoritative media.” It could also introduce millions of people to the teachings of Falun Gong, fulfilling the group’s mission of “saving sentient beings.” Today, The Epoch Times and its affiliates are a force in right-wing media, with tens of millions of social media followers spread across dozens of pages and an online audience that rivals those of The Daily Caller and Breitbart News, and with a similar willingness to feed the online fever swamps of the far right.
It also has growing influence in Mr. Trump’s inner circle. The president and his family have shared articles from the paper on social media, and Trump administration officials have sat for interviews with its reporters. In August, a reporter from The Epoch Times asked a question at a White House press briefing. It is a remarkable success story for Falun Gong, which has long struggled to establish its bona fides against Beijing’s efforts to demonize it as an “evil cult,” partly because its strident accounts of persecution in China can sometimes be difficult to substantiate or veer into exaggeration. In 2006, an Epoch Times reporter disrupted a White House visit by the Chinese president by shouting, “Evil people will die early.” Stephen K. Bannon, Mr. Trump’s former chief strategist and a former chairman of Breitbart, said in an interview in July that The Epoch Times’s fast growth had impressed him. “They’ll be the top conservative news site in two years,” said Mr. Bannon, who was arrested on fraud charges in August. “They punch way above their weight, they have the readers, and they’re going to be a force to be reckoned with.”

Image
A 2018 gathering in Taiwan for practitioners of Falun Gong, which backs The Epoch Times.Credit...
David Chang/EPA, via Shutterstock But the organization and its affiliates have grown, in part, by relying on sketchy social media tactics, pushing dangerous conspiracy theories and downplaying their connection to Falun Gong, an investigation by The Times has found. The investigation included interviews with more than a dozen former Epoch Times employees, as well as internal documents and tax filings. Many of these people spoke on the condition of anonymity because they feared retaliation, or still had family in Falun Gong. Embracing Mr. Trump and Facebook has made The Epoch Times a partisan powerhouse. But it has also created a global-scale misinformation machine that has repeatedly pushed fringe narratives into the mainstream. The publication has been one of the most prominent promoters of “Spygate,” a baseless conspiracy theory involving claims that Obama administration officials illegally spied on Mr. Trump’s 2016 campaign. Publications and shows linked to The Epoch Times have promoted the QAnon conspiracy theory and spread distorted claims about voter fraud and the Black Lives Matter movement. More recently, they have promoted the unfounded theory that the coronavirus — which the publication calls the “CCP Virus,” in an attempt to link it to the Chinese Communist Party — was created as a bioweapon in a Chinese military lab. The Epoch Times says it is independent and nonpartisan, and it rejects the suggestion that it is officially affiliated with Falun Gong. Like Falun Gong itself, the newspaper — which publishes in dozens of countries — is decentralized and operates as a cluster of regional chapters, each organized as a separate nonprofit. It is also extraordinarily secretive. Editors at The Epoch Times turned down multiple requests for interviews, and a reporter’s unannounced visit to the outlet’s Manhattan headquarters this year was met with a threat from a lawyer. Representatives for Li Hongzhi, the leader of Falun Gong, did not respond to requests for comment. Neither did other residents of Dragon Springs, the compound in upstate New York that serves as Falun Gong’s spiritual headquarters. Many employees and Falun Gong practitioners contacted by The Times said they were instructed not to divulge details of the outlet’s inner workings. They said they had been told that speaking negatively about The Epoch Times would be tantamount to disobeying Mr. Li, who is known by his disciples as “Master.”

Image
Falun Gong’s Dragon Springs compound in Otisville, N.Y.Credit...
Julie Jacobson/Associated Press The Epoch Times provided only partial answers to a long list of questions sent to its media office, and declined to answer questions about its finances and editorial strategy. In an email, which was not signed, the outlet accused The Times of “defaming and diminishing a competitor” and displaying “a subtle form of religious intimidation if not bigotry” by linking the publication to Falun Gong. “The Epoch Times will not be intimidated and will not be silenced,” the outlet added, “and based on the number of falsehoods and inaccuracies included in the New York Times questions we will consider all legal options in response.” Clarifying the Truth Falun Gong, which Mr. Li introduced in China in 1992, revolves around a series of five meditation exercises and a process of moral self-improvement that is meant to lead to spiritual enlightenment. Today, the group is known for the demonstrations it holds around the world to “clarify the truth” about the Chinese Communist Party, which it accuses of torturing Falun Gong practitioners and harvesting the organs of those executed. (Tens of thousands across China were sent to labor camps in the early years of the crackdown, and the group’s presence there is now much diminished.) More recently, Falun Gong has come under scrutiny for what some former practitioners have characterized as an extreme belief system that forbids interracial marriage, condemns homosexuality and discourages the use of modern medicine, all allegations the group denies. When The Epoch Times got its start in 2000, the goal was to counter Chinese propaganda and cover Falun Gong’s persecution by the Chinese government. It began as a Chinese-language newspaper run out of the Georgia basement of John Tang, a graduate student and Falun Gong practitioner. By 2004, The Epoch Times had expanded into English. One of the paper’s early hires was Genevieve Belmaker, then a 27-year-old Falun Gong practitioner with little journalism experience. Ms. Belmaker, now 43, described the early Epoch Times as a cross between a scrappy media start-up and a zealous church bulletin, with a staff composed mostly of unpaid volunteers drawn from the local Falun Gong chapters. “The mission-driven part of it was, let’s have a media outlet that not only tells the truth about Falun Gong but about everything,” Ms. Belmaker said.

Image
Falun Gong’s leader, Li Hongzhi, in 1999. He has referred to The Epoch Times and other outlets as “our media.”Credit...
Henry Abrams/Agence France-Presse, via Getty Images Mr. Li, Falun Gong’s founder, also saw it that way. In speeches, he referred to The Epoch Times and other Falun Gong-linked outlets — including the New Tang Dynasty TV station, or NTD — as “our media,” and said they could help publicize Falun Gong’s story and values around the world. Two former employees recalled that the paper’s top editors had traveled to Dragon Springs to meet with Mr. Li. One employee who attended a meeting said Mr. Li had weighed in on editorial and strategic decisions, acting as a kind of shadow publisher. The Epoch Times denied these accounts, saying in a statement, “There has been no such meeting.” The line between The Epoch Times and Falun Gong is blurry at times. Two former Epoch Times reporters said they had been asked to write flattering profiles of foreign performers being recruited into Shen Yun, the heavily advertised dance performance series that Falun Gong backs, because it would strengthen those performers’ visa applications. Another former Epoch Times reporter recalled being assigned to write critical articles about politicians including John Liu, a Taiwanese-American former New York City councilman whom the group viewed as soft on China and hostile to Falun Gong. These articles helped Falun Gong advance its goals, but they lured few subscribers. Matthew K. Tullar, a former sales director for The Epoch Times’s Orange County edition in New York, wrote on his LinkedIn page that his team initially “printed 800 papers each week, had no subscribers, and utilized a ‘throw it in their driveway for free’ marketing strategy.” Mr. Tullar did not respond to requests for comment. Ms. Belmaker, who left the paper in 2017, described it as a bare-bones operation that was always searching for new moneymaking ventures. “It was very short-term thinking,” she said. “We weren’t looking more than three weeks down the road.”
A Trump Pivot By 2014, The Epoch Times was edging closer to Mr. Li’s vision of a respectable news outlet. Subscriptions were growing, the paper’s reporting was winning journalism awards, and its finances were stabilizing. “There was all this optimism that things were going to level up,” Ms. Belmaker said. But at a staff meeting in 2015, leadership announced that the publication was in trouble again, Ms. Belmaker recalled. Facebook had changed its algorithm for determining which articles appeared in users’ newsfeeds, and The Epoch Times’s traffic and ad revenue were suffering. In response, the publication assigned reporters to churn out as many as five posts a day in a search for viral hits, often lowbrow fare with titles like “Grizzly Bear Does Belly Flop Into a Swimming Pool.” “It was a competition for traffic,” Ms. Belmaker said.

Genevieve Belmaker, who worked at The Epoch Times for 13 years, said she had seen it go from a bare-bones operation to a driver of online traffic.Credit...
Kyle Johnson for The New York Times As the 2016 election neared, reporters noticed that the paper’s political coverage took on a more partisan tone. Steve Klett, who covered the 2016 campaign for the paper, said his editors had encouraged favorable coverage about Mr. Trump after he won the Republican nomination. “They seemed to have this almost messianic way of viewing Trump as the anti-Communist leader who would bring about the end of the Chinese Communist Party,” Mr. Klett said. After Mr. Trump’s victory, The Epoch Times hired Brendan Steinhauser, a well-connected Tea Party strategist, to help make inroads with conservatives. Mr. Steinhauser said the organization’s goal, beyond raising its profile in Washington, had been to make Falun Gong’s persecution a Trump administration priority. “They wanted more people in Washington to be aware of how the Chinese Communist Party operates, and what it has done to spiritual and ethnic minorities,” Mr. Steinhauser said.
All In on Facebook Behind the scenes, The Epoch Times was also developing a secret weapon: a Facebook growth strategy that would ultimately help take its message to millions. According to emails reviewed by The Times, the Facebook plan was developed by Trung Vu, the former head of The Epoch Times’s Vietnamese edition, known as Dai Ky Nguyen, or DKN. In Vietnam, Mr. Trung’s strategy involved filling a network of Facebook pages with viral videos and pro-Trump propaganda, some of it lifted word for word from other sites, and using automated software, or bots, to generate fake likes and shares, a former DKN employee said. Employees used fake accounts to run the pages, a practice that violated Facebook’s rules but that Mr. Trung said was necessary to protect employees from Chinese surveillance, the former employee said. Mr. Trung did not respond to requests for comment. According to the 2017 email sent to Epoch Times workers in America, the Vietnamese experiment was a “remarkable success” that made DKN one of the largest publishers in Vietnam. The outlet, the email claimed, was “having a profound impact on saving sentient beings in that country.” The Vietnamese team was asked to help Epoch Media Group — the umbrella organization for Falun Gong’s biggest U.S. media properties — set up its own Facebook empire, according to that email. That year, dozens of new Facebook pages appeared, all linked to The Epoch Times and its affiliates. Some were explicitly partisan, others positioned themselves as sources of real and unbiased news, and a few, like a humor page called “Funniest Family Moments,” were disconnected from news entirely.



A screenshot of America Daily, a right-wing politics site that an Epoch Times editor helped start. Perhaps the most audacious experiment was a new right-wing politics site called America Daily. Today, the site, which has more than a million Facebook followers, peddles far-right misinformation. It has posted anti-vaccine screeds, an article falsely claiming that Bill Gates and other elites are “directing” the Covid-19 pandemic and allegations about a “Jewish mob” that controls the world. Emails obtained by The Times show that John Nania, a longtime Epoch Times editor, was involved in starting America Daily, along with executives from Sound of Hope, a Falun Gong-affiliated radio network. Records on Facebook show that the page is operated by the Sound of Hope Network, and a pinned post on its Facebook page contains a promotional video for Falun Gong.
In a statement, The Epoch Times said it had “no business relationship” with America Daily. Many of the Facebook pages operated by The Epoch Times and its affiliates followed a similar trajectory. They began by posting viral videos and uplifting news articles aggregated from other sites. They grew quickly, sometimes adding hundreds of thousands of followers a week. Then, they were used to steer people to buy Epoch Times subscriptions and promote more partisan content. Several of the pages gained significant followings “seemingly overnight,” said Renee DiResta, a disinformation researcher with the Stanford Internet Observatory. Many posts were shared thousands of times but received almost no comments — a ratio, Ms. DiResta said, that is typical of pages that have been boosted by “click farms,” firms that generate fake traffic by paying people to click on certain links over and over again. The Epoch Times denies using click farms or other illicit tactics to expand its pages. “The Epoch Times’s social media strategies were different from DKN, and used Facebook’s own promotional tools to gain an increased organic following,” the outlet said, adding that The Epoch Times cut ties with Mr. Trung in 2018. But last year, The Epoch Times was barred from advertising on Facebook — where it had spent more than $1.5 million over seven months — after the social network announced that the outlet’s pages had evaded its transparency requirements by disguising its ad purchases. This year, Facebook took down more than 500 pages and accounts linked to Truth Media, a network of anti-China pages that had been using fake accounts to amplify their messages. The Epoch Times denied any involvement, but Facebook’s investigators said Truth Media “showed some links to on-platform activity by Epoch Media Group and NTD.” “We’ve taken enforcement actions against Epoch Media and related groups several times,” said a Facebook spokeswoman, who added that the social network would punish the outlet if it violated more rules in the future. Since being barred from advertising on Facebook, The Epoch Times has moved much of its operation to YouTube, where it has spent more than $1.8 million on ads since May 2018, according to Google’s public database of political advertising.
Where the paper’s money comes from is something of a mystery. Former employees said they had been told that The Epoch Times was financed by a combination of subscriptions, ads and donations from wealthy Falun Gong practitioners. In 2018, the most recent year for which the organization’s tax returns are publicly available, The Epoch Times Association received several sizable donations, but none big enough to pay for a multimillion-dollar ad blitz. Mr. Bannon is among those who have noticed The Epoch Times’s deep pockets. Last year, he produced a documentary about China with NTD. When he talked with the outlet about other projects, he said, money never seemed to be an issue. “I’d give them a number,” Mr. Bannon said. “And they’d come back and say, ‘We’re good for that number.’”
‘The Moral Objective Is Gone’ The Epoch Times’s pro-Trump turn has upset some former employees, like Ms. Belmaker. Ms. Belmaker, now a freelance writer and editor, still believes in many of Falun Gong’s teachings, she said. But she has grown disenchanted with The Epoch Times, which she sees as running contrary to Falun Gong’s core principles of truth, compassion and tolerance. “The moral objective is gone,” she said. “They’re on the wrong side of history, and I don’t think they care.” Recently, The Epoch Times has shifted its focus to the coronavirus. It pounced on China’s missteps in the early days of the pandemic, and its reporters wrote about misreported virus statistics and Chinese influence in the World Health Organization.
A screenshot of an Epoch Times video, “Digging Beneath Narratives,” on YouTube.


Some of these articles were true. But others pushed exaggerated or false claims, like the unproven theory that the virus was engineered in a lab as part of a Chinese biological warfare strategy. Some of the claims were repeated in a documentary that both NTD and The Epoch Times posted on YouTube, where it has been viewed more than five million times. The documentary features the discredited virologist Judy Mikovits, who also starred in the viral “Plandemic” video, which Facebook, YouTube and other social platforms pulled this year for spreading false claims. The Epoch Times said, “In our documentary we offered a range of evidence and viewpoints without drawing any conclusions.” Ms. Belmaker, who still keeps a photo of Master Li on a shelf in her house, said she recoiled whenever an ad for The Epoch Times popped up on YouTube promoting some new partisan talking point. One recent video, “Digging Beneath Narratives,” is a two-minute infomercial about China’s mishandling of the coronavirus. The ad’s host says The Epoch Times has an “underground network of sources” in China providing information about the government’s response to the virus. It’s a plausible claim, but the video’s host makes no mention of The Epoch Times’s ties to Falun Gong, or its two-decade-long campaign against Chinese communism, saying only that the paper is “giving you an accurate picture of what’s happening in this world.” “We tell it like it is,” he says.
cofi
回复 3楼Sally22的帖子
纽约时报也是大外宣?
freewilly 发表于 2020-10-24 17:54

牛屎报的opinion page ,不许美国的senator发文章,但香港立法会委员的没问题,敢说不是大外宣?
贝壳的贝
以前我还挺同情法轮功的,以为跟气功太极拳啥的差不多。后来现实中碰见几个,发现他们真的大部分疯疯癫癫,一副走火入魔的样子。大概能练法轮功的就是那种容易被洗脑的体质,所以特别适合做川粉。或者说川总忽悠的跟李大师忽悠的其实是同一类人。
另外谁来贴一下原文?小农我已经用完了本月的免费NYT文章额度。。。
fmdou 发表于 2020-10-24 21:07

法轮功为什么支持川铺,因为他们恨中共,他们觉得拜登当选会亲中。就像你们支持民主党的不都是antifa, ,不是所有支持川铺的都是法轮功。想想法轮功才多少人? 没准比五毛还少些呢。要说干涉美国大选,那些五毛算不算? 不要告诉我这个版上没有五毛,一个都没有。鬼才信
贝壳的贝
二月份就发现了,台湾的经费和轮子是最大的两根搅屎棍,当时华人的版主有点糊涂还在说言论自由,后来的版主脑子清楚多了。
bluecrab 发表于 2020-10-24 20:36



没有ccp的经费吗?
justforfun
法轮功为什么支持川铺,因为他们恨中共,他们觉得拜登当选会亲中。就像你们支持民主党的不都是antifa, ,不是所有支持川铺的都是法轮功。想想法轮功才多少人? 没准比五毛还少些呢。要说干涉美国大选,那些五毛算不算? 不要告诉我这个版上没有五毛,一个都没有。鬼才信
贝壳的贝 发表于 2020-10-24 21:18

人都把文章贴出来了您读读不好吗 支持谁都随便 一般支持那上不了纽约时报 大规模造谣spread misinformation搞假赞假转发假广告 经费多到惊到Bannon觉得大法钱袋是无底洞 那是一般的支持吗 咱不靠臆想发帖行吗
贝壳的贝
带什么节奏啊,中立人士看看华人网上法轮功造谣的那个嘴脸心里就有数了。他们居然生生的把共产党衬托成了讲理的那位!
rosesavels 发表于 2020-10-24 19:18

这人竟然觉得自己是中立人士,搞笑了^_^。 说说中共是怎么被衬托的? 中共杀了多少中国人你知道吗?先把这些血债还了再来讲理。
无言而语
回复 90楼贝壳的贝的帖子
目测华人上五毛外宣比轮子多得多
christina_SH
二月份就发现了,台湾的经费和轮子是最大的两根搅屎棍,当时华人的版主有点糊涂还在说言论自由,后来的版主脑子清楚多了。
bluecrab 发表于 2020-10-24 20:36

层主漏了新中国联邦,搅屎棍三连--独轮运 , 缺一不可。
justforfun
这人竟然觉得自己是中立人士,搞笑了^_^。 说说中共是怎么被衬托的? 中共杀了多少中国人你知道吗?先把这些血债还了再来讲理。
贝壳的贝 发表于 2020-10-24 21:27

中共确实烂 但是就能说明大法不烂?能说明造谣有理?因为中共烂 所以大法就可以随便在美国帮trump造谣?