Dr. Fauci警告说初期的新冠疫苗不能防止感染病毒,只能防止新冠的症状

辛迪16
楼主 (文学城)

Read more: https://t.co/gtG4h1IF0d

— SV News (@SVNewsAlerts) October 27, 2020

 

Dr Anthony Fauci cautioned that early COVID-19 vaccines are aimed at preventing symptoms during Yahoo Finance's All Markets Summit on Monday 'If the vaccine allows you to prevent initial infection, that would be great,' he said. '[But] the primary endpoint [is] to prevent clinically recognizable disease'   At least four vaccine candidates are currently in late-stage clinical trials   Fauci has said he is cautiously optimistic that a vaccine will arrive by year end But he warned that early vaccines may only be 50 to 60 percent effective 

 

f
fuz
这个是基本常识:疫苗不能保证不被感染,但可以迅速动员体内防御将其消灭。
f
fuz
这个是基本常识:疫苗不能保证不被感染,但可以迅速动员体内防御将其消灭。



盘山
那如何解释他们要给12-16岁的孩子打疫苗所用理由是孩子打了可以保护vulnerable的老人?

谁vulnerable谁打难道不该是常识,

为什么非要打最不vulnerable的人?

f
fuz
唉。打过疫苗后,一旦被感染,病毒会很快被消灭。减少了传给别人的机会
盘山
可小孩子不是本来就没有症状本来就可以很快消灭whatever it is吗?打会有症状不能很快消灭的人更说得过去吧。
f
fuz
唉,没症状,不等于没病毒。
f
fuz
第一批要打疫苗的是:老人、一线医务人员等。小孩子排不上。

看看第5,6两条

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/vaccines/8-things.html

 

 

细则

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/vaccines/recommendations-process.html

ACIP is considering four groups to possibly recommend COVID-19 vaccination for if supply is limited:

Healthcare personnel Workers in essential and critical industries People at high risk for severe COVID-19 disease due to underlying medical conditions People 65 years and older  
盘山
症状是主贴FAUCI说的,FAUCI可没说清除病毒他说的是减少症状。
f
fuz
唉,那个啥奇,说的是小孩子?在成人感染新冠时,如果已有症状,病毒不去,症状能减少么?
盘山
可他们招募了上千小孩志愿者去打疫苗啊,为什么不招募排在前列的人去当志愿者?
f
fuz
疫苗的临试,必须包括各年龄段。这与推广使用,完全两码事
盘山
我说不该去忽悠小孩子打。既然是说成年人那就打成年人,不要举打小孩子曲线挽救老年人癌症病人之类的大旗,损人品德行!
盘山
真是狡辩!抓永远不需要被推广使用的年龄段花这么大劲去临试,居然也能被裱饰得这么道貌岸然。
f
fuz
阿弥陀佛
T
TBz
苦口婆心啊!
盘山
能不能仔细读一下这疫苗的成分仔细检索一遍这某序列是病毒的依据

用自己的头脑想一遍,

再来决定是非黑白和对错?

以前我以为皇帝的新装,赵高的指鹿为马,都是遥远的故事,那时候的人肯定都没有掌握知识和科学才这么不敢不肯相信自己的判断。