So Long Until Next Time, Buen Camino:一个人的徒步,900公里圣地亚哥之路(D54)

三步两桥
楼主 (文学城)

上篇D53:我与波尔图有个约

 

今天是我出行后的第五十四天。今天我回到了家。

早晨飞机降落旧金山机场后,我打开手机,收到了Marlene和Yulun分别从丹麦和巴黎发来的短信和照片(附下)。于是,在走出机场前,我通过手机给路上和网上的朋友们发了下面的短信。

Hey My Dear Friends,

I have safely landed at SFO airport this morning. By the time, my Camino trip has been perfectly concluded. 

I am writing to thank each of you so much close to me on the way, or following me online, you made my Camino so special and unforgettable. I will miss you, miss Camino, and look forward to walking Camino again.

I wish you all the best, and drop me a line once you have a chance visiting SFO, I will be more than happy to show you around.

Buen Camino from your fellow pilgrim

最后,衷心感谢文学城里的朋友们,你们的鼓励激励着我每天坚持整理和补充这份途中笔记。这份途中笔记会令我对这次徒步经历的记忆和感悟保存的更长久。

附1:Yulun已经回到巴黎,这是她发来的短信:

Hello XXX!

Not sure if you are in Portugal or back in the States now, but no matter where you are, I hope you are doing well and enjoying the moment.

Here’s a little message to say thank you! I am very grateful for having met you on the Camino, the night we met and stayed over in tents was really a gift for me. I appreciate the time that we walked together and also thank you for sharing your life stories with me, they are very inspiring.

I really like some of your perspectives and your attitude toward life, you are a very brave and open-minded woman, and somehow a model for me as well. I wish I would have the courage you have to face all the challenges of life. The conversations with you were very lovely, thank you!

I hope that you had a wonderful Camino and wish you all the best for the camino of life .

附2: Marlene发来的照片。她一周前已经回到丹麦。

 

风景已经渐行渐远,古迹又会混淆和忘却,留在记忆中的,只有旅途中那些触及过心底的人和事

--全文完--

 

 


更多我的博客文章>>>

 

 

D54:一个人的徒步,900公里圣地亚哥之路~So Long Until Next Time, Buen Camino D53:一个人的徒步,900公里圣地亚哥之路~我与波尔图有个约 D49:一个人的徒步,900公里圣地亚哥之路~告别圣地亚哥 D48:一个人的徒步,900公里圣地亚哥之路~Feeling Spain D47:一个人的徒步,900公里圣地亚哥之路~西班牙的瑰宝
三步两桥
这份途中笔记终于整理完毕了。一条路经历了两次,走一次,写一次,大家一路上的关注和鼓励令我坚持到底,衷心感谢大家!
f
fuz
谢谢两桥分享心、路历程,让我们看到知道啥是真正美好。
1
1001tmkx
快兩個月在路上還這麽斯文白净樣!
鲤鱼塘的鱼
记得你这一路的小插曲,如今凯旋而归,值得庆贺!
k
kathyzh
羡慕可以出外旅行这么长久的人。哪一天等到不用上班,娃都自立时才有这份潇洒。
R
Redcheetah
您那會兒也走不動了
严惠姗
桥桥眉眼俊秀,一看就是个聪明人。边走边写,很是不易。祝贺平安到家。
R
Redcheetah
讀萬卷書不如行萬里路
古来万事
是啊。边走边写确实不容易。我肯定做不到也走不了那么远。同祝贺平安到家。
k
kathyzh
是啊。但现在还得上班养家糊口啊。上有老下有小,出去一周都难。
旺One旺
不到俩月的路程,快赶上我一年的跑量了。
家家123
真好,谢谢一路的分享,期待新的征程:)
选民
"这道离你不远, 正在你口理, 在你心理"
三步两桥
再次感谢大家。码字一直是我的弱项,以往旅途中我都是以图片记录,这次因为开始的意外事件(相机失而复得)和大家的鼓励才让

才让我又收获了一份意外的礼物--朝圣之路上的每日途中笔记。非常感激,非常感恩。 谢谢大家!

三步两桥
请教:不但找回了丢失的东西,还有了更多的收获。圣经里的金句是什么?
l
lovepanda
跟读好多篇,喜欢。一并赞了。谢谢分享!
三步两桥
谢谢谬爱,很欣慰,很受鼓舞。
p
polebear
路上遇到的人,是一路最美的风景线。每一个在路上的人,都在寻找,生命的意义,有的人找到,有的人发现,有的人找回……

谢谢你一路分享你的真实体验和感悟……

田园式生活
漂亮的侠女。佩服你的勇气……
三步两桥
说的极是,谢谢一路鼓励和支持,感恩!
三步两桥
过奖,过奖,谢谢鼓励,谢谢欣赏。