交税避税

春天2020XM
楼主 (文学城)

住在一个房地税全国数一数二的地方, 每年交10K 多的房钱。    Now just retired and found some silver lining in this high property tax state: no retirement tax for pension, ss, IRA. We converted some pretax Ira money to Roth, and paid no state tax on it. So here's our plan: downside to a smaller house in the current state and buy another property at a different state such as CA or FL, but keep the main residence in the present state for tax purposes. Does this sound like a good idea?  

b
borisg
unless you like the current environment so much, it's not

worthwhile to live in a high income tax state, because you will find that you still have to pay a lot for your part of income that is not pension.

Many states give tax exemptions to pensions earned in other states.

i
iBear
可以. 有很多住在NY,但是保税报在佛州,哈哈
h
hhtt
搬到加州去,那不是反你道而行,增加付税吗?加州房子用电量大增,你原来州的小房子不用电和水,加州一查,你在偷税。
可乐瓶
麻烦能不能展开说说怎么能住在一个州在另外一个州报税?
螺丝螺帽
人家在免税州弄个小房子, 两头住, 享受免州税的优势

在其他州住多少天, 强制要有当地的驾照?

i
iBear
去佛州买个房子,换佛州居民,两边来回跑
柠檬椰子汁
FL 没有州收入税,为什么不全部搬过去?
芈春秋
想请问一下,如果我搬去FL, TX了

是不是所有的收入都不交州税了?

比如, 现金账户的股票盈利, 俺一直没有兑现, 等退休了去FL,TX了再卖掉,就不用交州税了?

 

可乐瓶
谢谢
米奇的厨房
是的
d
dogmom2019
bad idea, NY government scrutinize this very strickle.
d
dogmom2019
如果你的收入是从纽约来的,纽约监管非常严格。除非收入是从佛州
米奇的厨房
小鱼小虾估计顾不上,LD的几个同事都是掐着手表定travel时间的
柠檬椰子汁
bingo,还有TX也没有收入税。

但是,没有州收入税的地方,房产税比较高,因为地方财政毕竟是羊毛出在羊身上。你需要综合评估。

芈春秋
多谢两位。 俺懂了。 要提前规划

甜酒甜
佛州的地税也不便宜

知道佛州有的村地税是这城头传说中的几倍

甜酒甜
查一下,佛州有其他州房子的地税多少

我知道有雪鸟的地税近两万的

米奇的厨房
谁说的啊

我们田纳西没州税,房产税低的一塌糊涂

悠步天
好奇问一下,米总觉得田纳西哪里投资比较好?
米奇的厨房
我没什么投资,主要是自住,我反正选大雾山近的
悠步天
大雾山附近应该已经涨疯了吧,全美这种地方都疯涨,就像不要钱似的
米奇的厨房
去年掉了不少
h
hhtt
没有这么好的事情!老中喜欢加州和中国人多中国餐馆多,以加州为家?又要享受免州税? 在无州税州作为付税的家?
J
JerseyBird
当然可以。没人说primary house has to be bigger than vacation homes.

但是你住的时间长短有关系。比如FL认为你住6个月零一天就是FL resident 了。 假如说你在你原来州只住3个月, 然后file resident tax return, 我不知道你的这个州怎样定义“居民”,会不会查。 

But FL has no imcome tax, what's the harm to become FL resident, if you plan to stay there longer?